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Margaux Valengin

CV Margaux Valengin

Biography

Margaux Valengin (born 1992 in Péronne, France) lives and works in Queens, NY, USA. She studied at the École nationale supérieure de la Cambre (Brussels, Belgium), the Royal College (London, UK) and the C. G Jung Institute in New York. Margaux Valengin has had solo exhibitions in 2020 at SPRING BREAK ART SHOW curated by Julie Curtiss (New York, USA) and at Galerie PACT (Paris, France), in 2017 at the Union Gallery (London, UK). She has also presented her work in group exhibitions at FUTURE Gallery (in 2020 in Berlin, Germany), SIGNAL (in 2018 in New York, USA), and Jealous Gallery (in 2017 in London, UK).

Margaux Valengin’s work oscillates between figuration and abstraction. In her paintings (in oil or acrylic) she mixes organic forms and fragments of bodies and explores their representations. Animals, plants, muscles, intestines or viscera appear in her paintings. Her work, precisely visceral, literally and figuratively, is at the limit of the conscious and unconscious and possesses a great onirism. Her inspirations are plural, from psychoanalysis to surrealist forms. By mounting various forms and symbols, her work is endowed with great emotion.

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Biographie

Margaux Valengin (née en 1992 à Péronne, France) vit et travaille à Queens, NY, USA. Elle a étudié à l’École nationale supérieure de la Cambre (Bruxelles, Belgique), au Royal College (Londres, Royaume-Uni) et au C. G Jung Institute de New York. Margaux Valengin a notamment eu des expositions en personnelles en 2020 à SPRING BREAK ART SHOW curaté par Julie Curtiss (New-York, USA) et à la Galerie PACT (Paris, France), en 2017 à l’Union Gallery (Londres, UK).  Elle a également présenté son travail dans le cadre d’expositions collectives à  FUTURE Gallery (en 2020 à Berlin, Allemagne), à SIGNAL (en 2018 à New York, États-Unis), et à Jealous Gallery (en 2017 à Londres, Royaume-Uni).

L’oeuvre de Margaux Valengin oscille aussi bien entre figuration et abstraction. Dans ses peintures (à l’huile ou à l’acrylique) se côtoient des formes organiques et des fragments de corps dont elle en explore les représentations. Des animaux, des plantes, ou encore des muscles, des intestins ou des viscères y apparaissent. Son travail, viscéral justement, au sens propre comme au sens figuré, est à la limite du conscient et de l’inconscient et est doté d’un grand onirisme. Ses inspirations sont plurielles, de la psychanalyse en passant par des formes surréalistes. Par montage de formes et symboles divers, son oeuvre est pourvue d’une grande émotion.